در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولین ارشاد استان

اعضای شورای بازبینی و نظارت بر نمایش شهرستان مرند معرفی شدند

جلسه معارفه اعضای شورای بازبینی و نظارت بر نمایش شهرستان مرند با حضور معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضاء محترم شورا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار گردید

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از آذربایجان شرقی،جلسه معارفه اعضای شورای بازبینی و نظارت بر نمایش شهرستان مرند با حضور معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اعضاء محترم شورا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار گردید .

در این دیدار سعید سلطانپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با اشاره به سابقه هنر نمایش در شهرستان با تشکیل شورای بازبینی و نظارت بر نمایش شهرستان گام مهمی در جهت رونق و پیشرفت این هنر برداشته می شود .در ادامه علی محرمی معاون هنری و سینمائی اداره کل استان تمرکز زدایی را به عنوان یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته که نمونه آنرا به واگذاری فعالیتهای فرهنگی و هنری به انجمن ها و مؤسسات فرهنگی و هنری اشاره نموده و وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی را سیاستگذاری ، نظارت و حمایت از اینگونه فعالیتها دانست . وی همچنین با اشاره به سابقه و پیشینه غنی فرهنگی و هنری به خصوص نمایش در شهرستان مرند ، به استمرار فعالیت های فرهنگی و هنری جهت تأثیر و حصول نتیجه در شناساندن سنن و آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی مانند فرهنگ ایثار و شهادت  در جامعه بالاخص نسل جوان دانسته و افزود : تأثیر فرهنگ و هنر در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ، طلاق و ... بسیار مؤثر است و ما باید با همکاری تمامی ادارات و اجرای برنامه ها در این موضوعات در کاهش آسیب های اجتماعی در تمامی زمینه ها تلاش نمائیم .

محرمی در ادامه به بحث حمایت از هنرمندان در دوران کرونا اشاره نموده و افزود : در دوران کرونا صندوق اعتباری هنر بیش از 90 میلیارد ریال به هنرمندان کمک های بلاعوض اعطا کرده است که در مقایسه با اعتبارات فرهنگی و هنری رقم قابل ملاحضه ای می باشد . وی همچنین تشکیل شورای بازبینی و نظارت بر نمایش شهرستان مرند را پنجمین شورا بعد از شهرهای تبریز ، مراغه ، اهر و بناب در استان دانست .

گفتنی است اعضای شورای بازبینی و نظارت بر نمایش شهرستان مرند به شرح ذیل معرفی گردیدند:

1 -  حجت الاسلام جلیل پورتقی

2 – قاسم زحمتیار

3 – محمد حسین شناور

4 – اصغرعبدالهی

5 – محمد یوسفی زاده




مطالب مرتبط

نظرات کاربران